Részlet a "Gyertek, bizonyítsuk be Csebysev-tételét!" című, KöMaL-ban megjelent cikkéből:
  Hallottátok-e hírét PAFNUTIJ LVÓVICS CSEBYSEV orosz matematikus tételének? Annak, amelyik azt mondja, hogy bármely n egész szám és kétszerese, 2n között van legalább egy prímszám... Aki hallotta, az is azt gondolja  biztosan, borzasztó nehéz lehet ezt a tételt bebizonyítani.
Talán csak  akkor lehet reménye az embernek, hogy valaha megértheti a bizonyítását,  ha érettségi után matematikus-hallgatónak iratkozik be az egyetemre,  vagy még akkor sem lehet. Pedig illő, hogy legalább is hazánkban  minden, a matematika iránt érdeklődő diák közkincse legyen a  Csebysev-tétel, mert ERDŐS PÁL magyar matematikus másodéves egyetemi hallgató korában olyan egyszerű  bizonyítást adott rá, hogy valamennyien megérthetitek. Nemcsak, hogy  megérthetitek, hanem egy kis irányítással magatok is rájöhettek az ő  bizonyítására. Kitűzök most és még néhány számban egy-két feladatot;  aki ezeket megoldja, a tanév végére be tudja bizonyítani a  Csebysev-tételt. Olyan élménye lesz a bizonyítás, amit egyhamar nem  felejt el.
Részletek "A számok hatványainak összegéről" c. cikkéből:
Ez még mindig nem a számtani sor összegének a gondolata,  gyerekek, csak az összegképlet levezetése. A gondolat, tudjátok, az a  valami, ami a matematikus lelkivilágában felvillanik, amikor rájön,  hogy úgy lesz jó az összeget kiszámítani, hogy kétszer is felírjuk,  oda-vissza.
Azon kezdem, hogy a gondolat benne van a levezetésben, nem  fölötte lebeg valahol láthatatlanul; csak azért nehéz ráismerni, mert  el van rejtve benne. Talán úgy ismerünk rá legkönnyebben, ha más olyan  bizonyítást is keresünk, amiben ugyanaz a gondolat van, csak más  köntösbe burkolva. Ami a közös bennük, az a gondolat.
  Nos, ki tudna nekem olyan kérdést mondani, amit ugyanezzel a  gondolattal oldottunk meg? Hol fordult elő máshol, hogy valamit úgy  számoltunk ki, hogy kétszer is vesszük, egyszer egyenesen, egyszer meg  fordítva, a kettőt együtt kiszámítjuk, aztán elosztjuk kettővel?
Ugy-e, már rájöttetek, hogy a háromszög területére gondolok?
No de mi köze a számtani sornak a háromszöghöz? Honnét lehet  tudni, hogy a számtani sornál is valami olyasmit kell csinálni, mint a  háromszögnél? Hiszen az egyik algebra, a másik meg geometria!
  Ez tévedés, gyerekek. Az algebra, meg a geometria nem két  tudomány, csak két nyelv, amiken nagyjából ugyanazokat a dolgokat lehet  elmondani. Algebrából geometriára éppúgy lehet fordítani, mint  franciából magyarra. A teljes cikk első része
 
Életrajzok:
- http://www.bibl.u-szeged.hu/exhib/evfordulo/kalmar/kalmar.html
 -  Posztumusz kitüntetés
Alapítója volt a szegedi Kibernetikai Laboratóriumnak, ami ma a nevét viseli. Ugyancsak a KibLab-ban, Muszka Dániel és Király József alkotásaként született meg az eddigi egyetlen hazai mesterséges kibernetikus állat is: a szegedi katicabogár. - Magyarországi számítástechnikai kezdet
 - http://www.sulinet.hu/eletestudomany/archiv/2001/0131/12.html
 - Csirik János - Horváth Gyula: A szegedi iskoláról
 - Gurka Dezső: Kalmár László szerepe Lakatos Imre matematikafilozófiájának alakulásában
 
 
Könyvei:
- Integrállevél, Gondolat Könyvkiadó, 1986
 - A matematika alapjai I-II, Tankönyvkiadó, 1978, 888 o.
 - Bevezetés a matematikai analízisbe I-II. Tankönyvkiadó, 1982, 848 o.
 - IV. rész: A halmazelmélet ellentmondásai és az azok kiküszöbölésére irányuló törekvések.
 





